Pages

Thursday, July 19, 2012

MASAK MAK

Hello Almaripink...

Saya cabar diri saya nak masak berbuka untuk suami dan anak-anak sepanjang ramadhan ini,kurangkan pembaziran pergi ker bazar hadkan cuma hari weekend sahaja insyallah(emm boleh ker)
Bukan senang nak dapat waktu-waktu macam ini(waktu cuti pantang)
eleh tu pon nak kecohkan aku ni,mak mak lain tu balik keje siap boleh masak untuk berbuka untuk keluarga
Saya ini mak mak baru ok,bukan baru apa...baru belajar masak2 ni..stok masa anak dara memang tak reti satu hapa pun,dah kahwin baru belajar nak masak itu semua.
Sebab tu setiap kali buka puasa dulu selalu beli je sebab kalau nak masak memang tak cukup masa(masa tu masak masih terkial-kial lagi)stok lembab tahap gaban punya lembab,nak ingat bahan2 nak tengok buku lagi hihi
Nanti orang dah buka puasa ,aku masih terkial-kial nak kelentang kelengtung kuali bagai acaner tuh.
Ramadha kali ini insyallah yakin boleh cayok cayok
gunakan cuti pantang ini sepenuh2nyer
Sebab masak pun dah laju sekarang ni(dah pandai)
macam nak lempang kan :D diri sendiri

pict tak ada kena mengena dengan entry

p/s:orang cakap pahala orang yang memasak untuk orang berpuasa besarkan pahalanya

2 comments:

  1. wah bagus...aku lagiler kene berkelentang kelentung kat dapor cecepat ..sebb smpi umah pon dah kul 6..huhu ...pitam

    ReplyDelete
  2. last year masa bulan puasa aku sampai rumah pukul 6 lebih...ko bygkan pejalanan shah alam ke klang boleh lama gile mcm tu jem sgt weh...mmg tak sempat masak...aku beli kat opis saje,buka dlm kete pun penah mmg tak masuk akal jem dia huhu

    ReplyDelete