Pages

Tuesday, January 03, 2012

UPDATE PERTAMA

Hello Almaripink...

Update pertama di tahun baru....tak ada apa-apa perbezaan cuma perbezan tarikh,anjakkan angka umur dan sedikit azam :) macam orang lain juga semoga rezeki tahun ni lebih dari tahun sebelum,untuk diri sendiri sebagai wife and mother sangat banyak yang perlu di perbetulkan semakin  lama usia perkahwinan semakin banyaklah yang perlu belajar dan especially kurangkan sifat meroyan tak tentu pasal, bila dah semakin lama usia perkahwinan kita, semua pun malas nak meroyankan,kalau dulu benda lebih kecik dari kuman pon nak sentap,sekarang benda besar gajah no no malas nak sentap,tapi biasalah bila hidup berumahtangga ni bukan seindah masa-masa bercinta,ada masa-masa tertentu sahaja korang akan rasa seperti perasaan masa bercinta :) itu timbul,paling-paling  penting hidup di alam perkahwinan ni adalah sifat jujur,saling bantu membantu,serasi dan sentiasa ada perasaan sayang.Sebagai ibu pun kena jadi contoh juga kepada anak-anak,bila anak dah pandai cakap,tiru apa yang kita buat ohh mencabarnya nak anak jadi insan yang baik aku sendiri kena betulkan diri sendiri,sebab ada sifat-sifat negatif aku yang elysha dah ikut :( emm ok ni satu azam yang  yang tak sudah-sudah dijelaskan hutangnya dari dulu KURUS,walaupun rasanya dah down sangat nak memikirkan :p so tu memang kena hold la selepas delivery baby nanti..insyallah tahun ni dah niat nak breastfeed my new baby nanti..sebagai hambanya masih terlalu banyak lagi amalan2 ibadah2 yang aku sendiri tak sempurnakan..insyallah moga tahun ini aku di beri lebih kesedaran.

Semoga tahun ini kita semua mendapat keberkatan.........

Walaupun permulaan tahun baru ini di mulakan dengan berita sedih,semoga ia menjadi peringatan kepada kita-kita semua..Rezeki, Jodoh, Pertemuan, Ajal Dan Maut semuanya rahsia Allah kepada kita

Kehilangan rakan sekerja yang dah aku anggap macam abang,yang dah bertahun-tahun bekerja bersama bergurau-senda, luah-luah perasaan,tak lokek dengan senyuman,selalu sangat minta tolong kat dia untuk urusan kerja,sedikit pun dia tak pernah mengeluh,membuatkan tiba-tiba rasa kegelapan
Betul la orang cakapkan yang baik-baik biasanya pergi dulu..
mereka sekeluarga terlibat dalam kemalangan jalan raya petang sebelum kita nak sampai ketahun baru..
Masih terbayang wajah,teringat kali pertama dia bertugas menjejak kaki di opis...
hari-hari yang dia melepak kat bilik belakang kami bercerita pasal keluarga isteri dan anak-anak dia..
allah lebih menyangi arwah abg mie dan anak bongsunya
Semoga isteri arwah dan anak-anaknya yang lain tabah menghadapi ujian allah ini..
Cuma tak dapat nak gambarkan perasaan isteri arwah yang kehilangan suami yang sangat di cintai
dan anak bongsunya yang baru 2bln lebih tu...
sampaikan bila suami aku nak pergi tengok pekembumian arwah(aku tak pergi waktu tu) tak putus-putus aku pesan yunk derma ya kat anak-anak arwah abg mie jangan lupa,saya kesian kat anak-anak dia,banyak kali aku ingatkan walaupun aku tahu suami aku memang akan buat semua tu..
sebab dah tiada ayat yang dapat meringakan semua perasaan ni...


ok la semua terima kasih lah sudi-sudi baca blog yang tak seberapa ni...semoga tahun baru ini memberi sejuta kegembiran kepada semua orang amin....


2 comments:

  1. caiyok2 jom kiter usaha kurus kembali....

    ReplyDelete
  2. MAMA EZA:iya mau pantang gile2...diet betul2 hopefully berkesan eheheh cayokk....

    ReplyDelete