Pages

Wednesday, July 06, 2011

cerita BERSIH &UPIN & IPIN

Hello Almaripink...


Adakah korang rasa macam aku rasa,anak korang meroyan tak layan kartun UPIN & IPIN,
aku dapat rasa UPIN & IPIN adalah zaman silam kita hingusan dulu..emm siapa yang lahir tahun 80an mesti setuju....kebanyakan ceritanya adalah kisah kita masa kecil dulu..

indahnya zaman silam kita,sampai generasi kini seronok menghayati kisah kita zaman itu,walaupun ia tak mungkin akan kembali semua hanyalah kenangan yang tak mungkin padam :)
sekurang-kurangnya upin & ipin membantu kita mengingati kenangan terindah kita suatu masa dulu ,
adat resam budaya kita masih terjaga,sifat sopan dan santun pun masih di terapkan pada zaman kita
hmmm bukan nak kata zaman sekarang tak ok,ok lah cuma aku macam ngeri bila zaman semakin maju banyak unsur kemelayuan dah semakin luntur warnanya

melayu kita pun semakin di ketepikan sekarangkan(ok ni macam nak masuk bab politik pula haisss)
hai lah orang-orang melayu bangkitlah bersatulah kita kenapa mesti kita bermusuh
janganlah korang mencemarkan dan megotorkan nilai bangsa kamu,tau tak kamu dan kamu ada orang yang sembunyi tangan bertepuk gembira atas permusuhan sesama kita.

tak payah nak perhimpunan BERSIH sangat
BERSIHKAN hati kalian dulu banyak-banyakkan bersyukur akan rezeki di bumi malaysia ini

p/s:sebab bersih juga roadblock bersepah-sepah  korang memang meyusahkan ok....esok kalau jem aku gi kerja semua adalah sebab korang sangat bodoooo haa semputt bye

1 comment:

  1. auni pon kemain suke weh upin ipin neh..kalo nk pujuk senang jek ckp tgk upin ipin..pastu dalam kete e dok pasang cd ne jek, kalo pasang cd lain die asik ckp pin pin..naik bosan dah aku asik tgk cd tuh..hahaha

    ReplyDelete