Pages

Tuesday, March 08, 2011

Jelajah BLOG 2011 : Kategori IBU



Assalammualaikum semua blogger2 ibu..kali ni aku nak share pasal segmen santai bersama Ben Ashaari...(Jelajah Blog 2011 kategori Ibu) jom ibu2 semua klik sini sertai segmen ni...akupun firts time masuk segmen bersama blogger hebat dan kacak wajah serupa jimmy yesszaa...ok nak cerita tentang menjadi seorang ibu..kalau suruh cerita memang sangat panjang sebab bila dah jadi ibu ini banyak benda baru yang kita dapat,ok sebaik en ben dah sediakan soalan dia,dia macam faham jer kaum2 ibu2 ini suka becerita mau lenguh karang dia duduk kat blog aku ini....


1. Ceritakan secara ringkas mengenai diri anda ..
* saya ezy,ibu kepada seorang princess Elysha maisara bt eddie anwar...dah 2 tahun bergelar ibu...begelar ibu adalalah saa-saat gembira yang sukar di gambarkan dan di ungkap dengan kata-kata,melainkan anda merasainya di jiwa

2. Apakah kenangan manis anda sewaktu bergelar ibu
* kenangan manis saya bergelar ibu,setiap saat saya dapat melihat perkembangan anak dara saya,setiap benda baru yang dapat di pelajarinya,gembira melihat dia semakin membesar,setiap saat semuanya terlalu manis
 
3. Kenangan pahit anda ?
* bila saya mendapat berita saya tak boleh melahirkan anak saya secara normal,hanya allah sahaja yang tahu macam mana saya rasa,saat nak masuk bilik pembedahan,kena czerr huhu,tapi tak apa kenangan pahit akirnya menjadi maniss di akhirnya :)

4. Kata kata khas buat si suami ...
*
Terima kasih kerana telah  pilih saya di antara ribuan di luar sana...sudi menjadikan saya suri di hatimu...

5. Jika ada anak , apakah nasihat anda kepadanya dan juga buat anak anak yang berada di luar sana ..

* kepada anak ibu..bila besar nanti jadi orang yang bijak dan soleh,hormat orang tua, yang paling penting jangan tinggal solat dan belajar bersungguh2....

* kepada anak2 diluar sana, sayangilah ibubapa anda sementara mereka masih ada hormatilah mereka,jagalah hati mereka..berilah kegembiraan kepada mereka semana mereka pernah memberi kegembiraan kepada kita...

6. Apakah harapan anda kepada anak anda ..
*
melahirkan elysha adalah pengorbanan paling besar ibu setakat ini, harapan ibu pula adalah besar juga kelak elysha  menjadi harapan keluarga jangan lupa ibu dan abah,hormat orang yang lebih tua,jaga tingkah laku budi bahasa.

7. Nasihat buat si gadis di luar sana ..
* pandailah menjaga diri harga diri kerana kehidupan anda di zaman ini semakin mencabar ingat allah sentiasa...

p/s: ok itu sahaja..wassalam

26 comments:

  1. aku menangis baca jawapan ko ezy...x sangka kita dah jadi ibu kan? sob..sob..may ALLAH bless u bebeh!

    ReplyDelete
  2. aku pun rasa mau nangis....tak sangka kan semuanya terlalu cepat...hidup ini banyak benda yang tak kita sangka rupanya :)

    ReplyDelete
  3. singgah dari segmen BA
    semoga menjadi ibu yang tabah dan sabar dlm mendidik anak2..

    ReplyDelete
  4. salam kenal dari blog ben...:) semoga kita sama2 menjadi ibu yg mithali..amin.

    ReplyDelete
  5. mas.saari:terima kasih...amin :)

    mamamya:salam pekenalan di sambut mesra :),ya sama-sama kita menjadi ibu mithali ya

    ReplyDelete
  6. datang dari belog BA :)

    ReplyDelete
  7. datang dari belog BA :)

    ReplyDelete
  8. entry yg sgt bagus...
    thniah ye...:)

    sy ni newbiee lagi...
    jom bce info mnarik tentang petua orang2 tua untuk jga kecntikan tubuh badan...laki n pmpn..:)

    ReplyDelete
  9. salam kenal...terjah dari blog ben....

    nice entry

    ReplyDelete
  10. singgah dari segmen BA.
    slmt bknalan.nice blog!dah follow^^
    samalah kita c-section juga :)
    jemput ziarah blog http://mamaglamdiva.blogspot.com/2011/03/jelajah-blog-kategori-ibu.html

    ReplyDelete
  11. keep on blogging hot mama :)

    ReplyDelete
  12. Salam kenal...ziarah dari segmen BA.

    ReplyDelete
  13. salam,
    mengunjungi rakan2 jelajah blog;)
    slm perkenalan,
    blog apisv2

    ReplyDelete
  14. terjah dari blog BA...best baca pengalaman ibu2 yang comel2 belaka ni

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum...
    kali pertama singgah cni..
    salam kenal, dtg dr blog abg ben :-)..

    ReplyDelete
  16. salam pkenalan.. datang dari blog abg ben :)
    jom follow sy jgak, untuk smangat berblog n kongsi info ttg mommy..hehehe..
    rizaros.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Tahniah kerana menjadi seorang ibu...
    semoga memiliki anak yang solehah dan berjaya...

    ReplyDelete
  18. Tahniah kerana menjadi seorang ibu...
    semoga memiliki anak yang solehah dan berjaya...

    ReplyDelete
  19. salam kenal. Dari segmen BA. Semoga menjadi ibu terbaik di dunia dan akhirat.

    http://diarialeesya.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. terima kasih semua sudi jelajah :) muahhh

    ReplyDelete
  21. salam ibuelysha selamat berkenalan, terjah dari blog BA, jom tukar link yuk..boleh la intai padi antara masak. salam-salam...

    ReplyDelete
  22. salam kenal dr segmen en.ben:)

    ReplyDelete
  23. Selamat berkenalan.. :)
    Dari segmen Jelajah Blog Ibu - BA..

    http://sajejer.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Salam kenalan....

    Excited visit blog mommies...
    Saya dari segmen BA..

    Do visit us sometime

    http://www.secangkir-madu-buat-nur.blogspot.com

    go go chaiyukk!! :)

    ReplyDelete