Pages

Thursday, March 10, 2011

UPLOAD

Hello almaripink.....
upload gambar kenduri kawen adik ipar saya...

ayat-ayat cinta bermula.


bunga telur tu buat sendiri,ada sorang maksedara tolong buat...dah lama rasanya tak jumpa bunga telur yang lekat  telur dengan gam kanji...last aku ingat masa acu aku kawen dulu masa tu aku darjah 3 kot,dia orang guna lagi bunga telur macam ini(bayangkan sekarang acu aku anak dah lima )...sekarang ini bunga telur semua ada kain nett.semua yang gah-gah,nasib korang la kawen zaman sekarang ini pening kepala nak pilih bunga telur haha...belanja kahwin pun sekarang ini besar wooo..sebaik aku dah kahwin lalala....

ok hadiah unik yang aku sempat snap tu sebab anak murid adik ipar aku kasi,bagi aku sangat sweet,sendiri tulis sangat seni ok,siap bagi ucapan selamat pengantin baru kepada cikgu siti dan keluarga...tiba-tiba rasa  macam eh eh dia cakap selamat pengantin baru kat aku sekali ker maklum la dah cakap keluarga sekalikan....

ini pict yang ada,kamera aku kemas tersimpan rapi(nampak sangat rasa diri sangat rajin masa tu,tak ada masa nak gedik weh snap gambar)

memang sibuk kalau buat kenduri kahwin ini,suami aku dahlah anak sulung...time tu la tiba-tiba nak sedih kenapalah aku tak ada mak mertua dah tiktiktik(nangis),bila ngadu kat mak, mak aku siap cakap sabar-sabar sambil senyum-senyum urut-urut belakang aku,tambah-tambah kalau orang jawa ini kenduri, orang dah datang dari malam lagi....mana tak dapat datang hari kenduri malam tu boleh datang...haiss pelik aku, dulu aku macam blur2 jer bila malam dah mula kenduri, pastu siap cakap kat suami eh asal boleh ada peluang kedua tak leh datang esok  leh datang awal malam ini..tak aciii

aku bukan orang jawa,aku tak tahu apa-apa pun sangat rasa katak bawah payung ok heh...aku tahu wujudnya orang jawa ini pon masa umur aku 22tahun masa aku start kerja kat klang ohhh naif nya aku ni,.heheee

ok berbalik kepada kenduri...semua ini pengalaman kira lepas kenduri tu boleh lah aku dah masuk-masuk sikit dengan makcik-makcik,nenek-nenek yang rewang-rewang kat rumah pakmertua aku tu,kebanyakan sedara-mara gak,banyak gila wak wak aku kena ingat,aku ini dah la pelupa...dulu mak aku ajak gi rewang aku siap cakap lagi alah mak rewang-rewangkan orang tua-tua geng2 mak,orang kan anak dara lagi malu lah nak tolong,boleh aku cakap macam tu,sebaik mak aku tak tikam  aku dengan pisau rewang dia...sebab tu bila ngadu kat mak haritu,dia senyum-senyum jer sambil urut2 belakang aku,kira aku sekarang dah kira geng2 mak akula ni huhu.....ok sekarang aku dah SEDAR hehe saya insaf :P

nasib akulah kahwin ngan orang jawa...(tiba-tiba muka senyum kena senyum suami aku baca ni) tapikan rewang orang-orang kampung dengan taman-taman ini ada banyak perbezaan...kat kampung budiperkerti amalan mulia,sopan santun, budi bahasa kena lemah gemalai...kalau kawasan taman rumah aku main tibai jer haha jerit2 panggil kawan-kawan pon orang tak mengata buruk perangai hehe...

apa-apa pon setiap permulaan perjalanan hidup kita semua adalah permulaan episod cerita kehidupan...

saya undur diri ya kawan-kawan(hehe tiba-tiba sopan)

2 comments:

  1. hoho bestnye kawen :')
    nak kawen jugak!!! T_T

    anyway jawa mmg begitu puan ezy..rewaaaang je memanjang..
    kenduri satu hari, rewang 3 hari. hamek.
    mai pun separa jawa. tapi agak tak rajin merewang. :P

    ReplyDelete
  2. hehe best kawen....oneday dah sampai seru adik kawen juga,calon dah ada kan kan...samala akk punjenis pemalas piang nak rewang keke :P

    ReplyDelete