Pages

Tuesday, September 21, 2010

HARI HARI RAYA SAKAN

semua yg dsygi.Mg sihat sll & sntsa mdpt rhmt Allah...sebelum berpidato lagi panjang macam mak peahh,tak terlambat  lagi rasanya ,Slm tkziah  saya ucpkan ke atas klrga Dato' Sosilawati & 3 rknnya yg lain.Mg anak2 beliau & kaum klrga ketiga2nya dpt mghadapi ujian ini dgn tabah.Hnya Allah shj Yg Maha Mgetahui apa yg brlaku.Mg ruh mrk dtmptkan d klgn para solihin d syurga yg kekal abadi,amin...

OK sambung....
raya sakan tak korang semua,
kalau kawen ngan org jawa gini laaa nasib(eh intonasi amat soka ya tak tipu)
dah nak seminggu lebih raya rumah wak2 baru la ni abis raya,ok tu baru wak2 lum lu2 lagi
belum sepupu sepapat sahabat handai lagi hehe....
first2 masa baru kawen dulu agak jangal la kan(nak nangis pon ade hehe)
biasa kalau saya raya dulu2 kunjung2 mengunjungi ni ala kadar mana yg sempat saje
tapi versi jawa punya part WAJIB ke semua rumah wak2 hohoho
kalau ada rumah yang saya pegi orgnya dah kasi assalamualaikum lebih 3 kali tak ada saya dah senyum2 bunga2 dah
hahaha suami saya pon perasan haaa suka la tu (yeaahhh sgt budak2 lalala)
tapi kebaikan masa depan dia banyak kalau rajin2 mengunjung ni. Saya dah mula kenal sedara. Sedara dah mula kenal saya juga. Senang la kot tersesat mana-mana kang. *memang muka sesat pun* Gitu!


p/s:pict raya lum transfer yelakan kalau dah kerojenya sik raya saje :)))))))) mana ada masa tuk semua2 ini,muka ada senyum,pastu perasaan dah rasa ala2 jutawan sebab dalam tastangan simpan duit raya anak ber jonkong2...pssttt bahayaaaa ngaku jutawan ni...

Photobucket

2 comments:

  1. bagus jgk ek budaya jawa nie..patut ar dorg rapat ngan sedara2..
    kalu kita anak2 minang nie..nan ado!
    kak lina pon dh x kenal anak2 abg sepupu sndr..hi3..

    ReplyDelete
  2. aah biasa kalau kita raya biasa2 jerkan...tapi dorang lain sangat wajib gi umah wak2nya...huhuhu eh nanti merasa juga kan kan bakal hubby org jawa kan....

    ReplyDelete