Pages

Thursday, May 06, 2010

ADA APA DENGAN KERJA

Pernah tak korang rasa nak berhenti kerja..aku slalu rasa macam tu wah jiwa ni sangat tertekan bila fikir pasal kerja(wah i sangat menjeles tau ngan mummy2 yang duduk kat rumah dapat uruskan anak2 makan minum suami dan kemas2 rumah kasi meletopp chantek tau hurmmm jeles jeles jeles)
Bukan aku tak bersyukur atas semua rezeki ini..tapi bila memikirkan perkara2 yang tak masuk akal slalu sangat berlaku kat deparment aku kerja ni,hell la wehh..bila beban kerja bertambah masing2 semua dah tak boleh berfikir dengan hati yang bagus,saling salah menyalah lah.sifat dengki hasad tu wajib ada kat diri org2 ni,cubala berfikiran positif sikit..mungkin allah tu nak uji kita sekarang ni,dia bagi kita tekanan dengan kerja yang banyak dengan luar kemampuan kita untuk kita buat mana la tahu suatu hari nati bila kita dah berkerja di tempat lain semua ini akan menjadi lebih tenang lagi dari sebelum ini..so jangan la kau mempertikaikan kerja kau wahai makhluk allah berbaloi la dengan gaji,pangkat dan status tetap yang korang dah dapat...dan itu mungkin salah satu sebab yang paling kukuh aku nak berhenti sebab aku muak dengan kekepoci tahap gaban dorang ni...aku dah muak dengan manusia sebergini...
Hurmm aku pon bukanla cukup baik untuk menilai org tapi cukup la ini semua aku mau keluar dari dunia2 mereka2 ini..
Perasaan aku sangat2 terganggu bila  aku hantar elysha kat Taska semlm elysha dah mula menangis...Taska ni kat OPis aku saja dekat sangat...bila aku lalu nak gi kantin aku tgk anak aku berdiri kat tingkap cermin tu sambil2 tengok org lalu lalang...SUMPAH nak nangis(dah nangis pon) bila tengok dia macam tu...aku tau dia tunggu aku!!
Tiap2 petang kat tingkap tu la dia duduk n berdiri tunggu aku...bila nampak aku terus suka hamat...tapi aku masih tak boleh bayangkan berapa lama dia sabar menanti aku kat tingkap tu(sian nya anak ibu)....adakah aku harus buat satu keputusan aku rasa anak aku lagi penting dari kerja aku sekarang ni....tapi bila memikirkan my chenta sangat berat pula beban  dia harus tanggung nati....takpela masih dalam dilema semua ini...dah pernah bincang dengan dia...dia suruh bagi lagi sedikit masa lagi insyallah...u oulss doa2 la semoga rezeki kami di permudahkan lagi yer(wah gitu)

P/S:dalam hati ada taman.......


Photobucket

5 comments:

  1. ko nak benti keje ke beb...sian elysha kan

    ReplyDelete
  2. sedikit tersentuh aku membace post ko kali ni..anak tunggu ibu kt tingkap..ya ALLAH, aku nagis seh bace.. ='((

    aku bersyukur, aku jadik surirumah, duduk umah, masak utk anak n laki, kemas umah, jage anak depan mate tp tu laa..ko percaye tak dok umah pon aku ttp dicemuh, dihina konon menghabiskan duit laki, x membantu ekonomi rumahtangge...kdg2 aku nanges gak dgn sikap kepoci manusia ati itam cmtu tp aku pikir blk, WTF??? laki aku mampu nk sara aku, laki aku berkemampuan tanggung kami anak beranak, so aku abaikan sajer mulut2 longkang tu..

    but, dlm ati tetap ada rasa nk keje balik...

    ReplyDelete
  3. masz i memanh menjeless bis ngan u...dapat jage abg yen hehhe..biasala masz manusia ni hidup penuh dgn kedengkian giloss nyampah aku...dunia ni dah macam2....

    ieza:serius macam nak benti...ko best tempat kerja macam di syurga heee aku ni makaii macam kat neraka palingg bawah ni huhuu

    ReplyDelete
  4. same la... ikutkan hati saye pun nk dok umah jaga anak je.. dh la dok jauh... sob.. sob..

    -salam perkenalan :) -

    ReplyDelete
  5. HYe amiys salam perkenalan jugak....yer ikut kan hati mmg macam tu kan :) awk duk jauh ker?sian nyer sob sob

    ReplyDelete