Pages

Monday, April 12, 2010

SEDAR TAK SEDAR


Apa yang normal bayi 10-12 bulan

10 BULAN
-suka mendesak,dia tahu apa yang di ingininya dan dia sedaya upaya mahu anda tahu apa kehendaknya(haa ni sangat ada semata2 aku ambik hanpon abah dia dari tangan dia..eh eh main baling 2 macam bola lak dia nak buat , kalo hanpon haku haremmm la mau pegangkannnn :P)
-gemar meniru perlakuan dan tingkah laku orang di sekelilingnya
(sudah pandai hulurkan tangan tuk memakai tas tangan nyer hehhe)
-mampu membaling bola kea rah anda apabila di suruh
(tendang pon boleh)
-boleh bermain dengan kanak2 lain tetapi dengan dunianya sendiri
(kalau nampak member dia yang satu tempat jagaan dia tuh wah siap angkat tangan lagi)
-takut bunyi kuat
(siap jerit2 kot kalau bunyi vakum wuuummm wummmm)
-faham apabila anda mengatakan tidak tetapi lebih suka mengendahkan saja
(ini ada sangattt uwahhhh uwahhh)

11 BULAN
-pandai menunjukan sesuatu dengan jari telunjuknya
(ari tu di tunjuk beskal pink :0)
-boleh memberi anda mainan dan mengambilnya semula
(suka acah2 kasi)
-cuba untuk makan sendiri menggunakan sudu
(tak Nampak lagi dia buat benda ni)
-dia suka di belai dan di manja
(harusss ada)

12 BULAN
-ingat dia bakal berusia 1 tahun,mungkin dia sudah boleh berjalan tetapi masih memerlukan masa yang lama untuk benar2 berjalan dengan mantap
(baru pandai bediri lepas pastu main terjun kat aku sabarr jer la,kaki haku terseliuh sampai belum elokk lagi ni sebab dia hempap haku dia piki dia seberat kertas jer kot)
-suka mengamit seseorang ,menunjuk dan mengulang kata jikan ingin sesuatu objek.
(nak pakai lipppstikk :P)
-sudah boleh memegang pensel,mengambil makanan yang kecik seperti kekacang menggunakan jari telunjuk dan ibu jari.
(nati akan di ajar)


Sekarang ni my elyshh baru 10 bulan ½ ada benda yang dia dah pandai dan ada benda yang baru nak di berlajar sngat kejap jer rasenya…nyaman nyer jadi seorang ibu ni(wah kenapa nyaman heee)



Photobucket

2 comments:

  1. anak anugerah yg terindah buat suami isteri

    ReplyDelete
  2. yer hafiz marilah join in da club heee...bila lagi mau become daddy :P

    ReplyDelete