Pages

Wednesday, March 31, 2010

HADIAH UNTUK SUAMI-SUAMI

ADAKAH APA YANG DI PERKATAKAN INI SEMUANYA BENAR(FIKIR LA YER)MULIANYA SEORANG ISTERI SO JANGAN LA PERSIA SIAKAN IA HOGEHHHHHH

Tahukah kau wahai suami dan bakal suami?? Laki bini ini asalnya 2

individu asing yang saling tidak mengenali. Atas takdir tuhan

dipertemukan dan aqad nikah telah menyatukan kita.

TAPI.........tahukah kau apa yang isterimu selalu lakukan untukmu,dan

fikirlah sejenak apa pula yang kau berikan untuknya...

KALA kau tiada duit, bukankah magic david copperfield bila tiba2

kau buka wallet ada duit pulak di dalamnya, tahukah kau yang

isterimu sentiasa curi2 membuka wallet untuk mengecek " Ada duitkah

suamiku?"

TAPI Bila kau ada duit, wah! wah! kau siap boleh tanya lagi bini

kau " Ada duit ke?" sedangkan itukan kewajipan kau untuk memberinya

nafkah?

Tahukah kau wahai suami, tiap2 malam isterimu akan terbangun dari

tidurnya dan perkara pertama yang diingat ialah suaminya, lantas

terus si isteri menjenguk suaminya di sebelah, di kucup dahi

suaminya, diusap rambutnya, penuh kasih sayang dan belas kasihan

TAPI yang kau berinya hanyalah dengkuran kadang2 siap kentut

lagi..Cissss! !

Tahukah kau wahai suami, kalau kau balik lewat malam sampai jam 4-5

pagi atas alasan kerja atau kau suka2 nak lepak ngan kawan2, bini

kau yang dirumah tu tak lena tidur, selagi kau tak balik selagi

tulah mata tak leh pejam

TAPI yang kau tahu bersembang aje sampai pagi, langsung tak ingat

bini, dahlah balik lambat esoknya selagi tak masuk Zohor tak reti2

nak bangun, dah bangun tahu nak makan aje...

Tahu tak kau wahai suami, setiap kali isteri mu menggosok bajumu

apa yang sentiasa terlintas di fikirannya ialah "Handsome tak laki

aku bila pakai baju ni?"

Tapi kau bila dah hansome sikit mula hidung tinggi nak mengorat

lagi...

Tahu tak kau wahai suami, isteri tu tak mintak banyak, cuma pujilah

dia sekali-sekala, peluklah dia setiap pagi dan malam sebelum tidur

peluk yang setakat pelukan sayang sahaja..bukan dengan harapan

dapat "apa-apa"), hadiahkanlah dia sekali-sekala walaupun setakat

coklat sekeping, picitlah bahunya sekali-sekala dan kalau nak tidur

tu, selimutkanlah dia, sebab sebenarnya, bini tu selagi laki dia

tak lelap mata dia hanya tidur2 ayam sahaja...

INI YANG BEST NI

Satu lagi, suami, kalau korang nak tahu, sebaik sahaja saksi kata

SAH!!!! tuhan tu telah kurniakan 6, 7, 8 senses kat isteri sebab itulah dia

orang tahu korang buat apa kat belakang dia, tak yah guna spy...dia

orang musti tahu punya....

Hargailah bini dan bakal bini korang, sebagaimana korang hargai

kereta korang, PS2 korang dan lain-lain

Orang bijak adalah dia yang hari ini mengerjakan apa yang orang

lain akan mengerjakannya tiga hari kemudian ..

JumPa AnDa Di PunCak KeJaYaaN bersama KeSeJahTeRaaN!



Pengajaran ayat: Perkahwinan itu satu perkara yang mulia, Mengapa

mesti kita mengelakkannya. Ia adalah satu fitrah bagi manusia,

kalau tak sanggup, manusiakah KITA. Jangan risau jika kita tak

dapat isteri yang solehah, kerana Allah telah berjanji, perempuan

yg soleh hanya utk lelaki yg soleh...Kalau kita sbg lelaki tak

soleh...jgn harap dapat bini yg soleh....Syukur apa yg telah

dikurniakan.

Tak semua perempuan itu BAIK, tapi baiKKah kita nak dapat perempuan

yg baik...???

Kalau kita mengorat perempuan memang tak baik, tapi kalau kita tak

berusaha nak cari isteri; Ada can ker bini itu TURUN dari

langit.....

Kita tak suka perigi mencari timba...Perempuan jenis apakah itu???

Siti Khadijah pun perempuan mcm itu; Hinakah dia??????

Allah telah mengutuskan perempuan utk lelaki...bukannya kita perlu

hidup dgn sendiri....

Mungkin rezeki tidak ada untuk kita memulakan alam

perkahwinan. ......Tanpa usaha , rezeki itu memnag tidak ada....

Syabas kpd sesiapa yg melangkah ke gerbang perkahwinan, yg tidak,

ANDA sesungguhnya berada dalam kerugian....

FIKIR-FIKIRKANLAH TP SEMUA DI ATAS MACAM PANGKAH LELAKI JER KER ERK HEHHE............ .... ...

Photobucket

4 comments:

  1. salam ziarah!
    sangat menarik dan jujur tulisan ini.
    menarik!
    erm,klo ada masa ziarah saya kembali ya..salam 1 ummat~
    hehe =)

    ReplyDelete
  2. hanya untuk pedoman saje kpd mereka2 .....tapi saya bersyukur di kurniakan suami yang memahami :)

    ReplyDelete
  3. info yg bagus...nk sgt berkahwin..tapi belum sampai masa..hehehhe

    ReplyDelete
  4. perasan yang paling2 menakjubkan plus best adalah saat2 kita bertemu jodoh kita yang sebenar dan membuat keputusan untuk terus hidup bersamanya...oneday u akan rasa semua tuh...heheheh sizz doaa kan hogehh ngeh ngehh

    ReplyDelete